The coolest daddy in planet

Monday, October 26, 2009

..maafkanlah dia yer :)



































..aku terpanggil untuk mengomen sedikit mengenai Puan Nora yang pernah menjaja di dalam Harian/Mingguan Metro dan TV3 yang dia telah menjadi jutawan dengan perniagaan virtual property yang entah apa ke bendanya...dan turut menjaja yg penjual nasi lemak yg buta IT pon telah menjadi jutawan internet bila join bisnes dia...tercabar semua pakar IT kan!



Maka berdoyon-doyon lah pakcik-macik dan adik-kakak join bisnes ni tanpa banyk usul periksa...aperyer tidak, bila siang malam pagi petang si Puan Nora dok canang kat TV3 dan paper supaya jangan takut kalu tak pandai komputer sebab dia akan ajar segalanya tentang IT yg bersangkutan dgn bisnes tu...makanya makcik-pakcik yg tak pernah ada email maupon tk tau nak ON komputer pon teruja dan sanggup melabur bukan puluhan tapi ada juga ratusan ribu..habis lah tabung simpanan untuk persekolaan anak2 di advance kan dulu utk melabur ngan Pn. Nora.




Aku pon pernah meghadiri roadshow dia di sini...pack giler dgn manusia2 yg turut giler nak jadi jutawan segera.

Naik krem kaki aku berdiri kat 3 jam dlm bilik yg macam tin sadin mendengar mereka dgn penuh semangat membentngkan pelan pemasaran yg giler2. Macamana aku boleh percaya pon aku tk tau, ..diaorang boleh claim Monsun.biz lagi hebat dari ebay.com...aku hangguk sampai ke lutut mengiakannyer..heeee..Pandai sungguh dia menjual atau aku yg tamok haloba nak jadi jutawan segera...hehehe..


Bila aku kenang2 balik..rasa naik loyer tekak bila En. Aziz (laki dia la ni) kata yang syarikat dia MIRSB tu akan berkerjasama dengan Microsoft dlm sedikit masa lg dan Dr. Zubir chairman of the company akan bawa Bill Gates ke Malaysia untuk bertemu dengan mereka yg  dh jadi  ahli...adoi..jampi serapah apa yg disembur kat aku sampai aku bleh percaya 100%...heheheh

Sekarang ni dia dah kembali.... Bukan untuk menunaikan janji yg ditabur merata dulu.... Bukan juga untuk men-refund duit2 yg diambil dari pelabur2 tetapi untuk meperkenalkan produk baru, kompeni baru dengan muka tak malu dia tu.

Hampalah korang semua yg memaki hamun dia, yang memfitnah dia tipu korang dan yg mintak dia mati beranak gara2 pelaburan korang tu tk menjadi kerana tup...tup..tup dia kini kembali lagi (selepas habis pantang) seperti tanpa apa yg berlaku dengan penampilan baru yg ala2 diva gitu....sori!..doa korang belom termakbul lg, pasal ati korang pon tak sesuci mana...betoi tk? Keep praying!

Agak2nyer nak tak korang datang lg ke seminar dia seperti yg baru diiklan di Sinar Harian tu dengan berpakaian bertema Hawaii, koboi dan macam lagi seperti masa pelancaran produk2 Monsun dulu...hehehe..panas ! panas!

Cepat! Cepat! dia nak ambik 300 ahli jer..betoi 300 jer, tak ambik lg dah lepas ni.

...cerita lanjut pasal monsun-biz buat mereka yg masih blur, sila klik here!

Tak puas lagi?..baca yang ni pulak!





Woi..saper hack website kesayangan aku ni!





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails